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2025-05-07() 예수님 안에서 다른 사람 사랑하기(사무엘하 9:1-10)

LOVING OTHERS IN JESUS(2 SAMUEL 9:1-10)

 

(삼하 9:1) 다윗이 이르되 사울의 집에 아직도 남은 사람이 있느냐 내가 요나단으로 말미암아 그 사람에게 은총을 베풀리라 하니라//And David said, Is there yet any that is left of the house of Saul, that I may shew him kindness for Jonathan's sake?

(삼하 9:2) 사울의 집에는 종 한 사람이 있으니 그의 이름은 시바라 그를 다윗의 앞으로 부르매 왕이 그에게 말하되 네가 시바냐 하니 이르되 당신의 종이니이다 하니라//And {there was} of the house of Saul a servant whose name {was} Ziba. And when they had called him unto David, the king said unto him, {Art} thou Ziba? And he said, Thy servant {is he}.

(삼하 9:3) 왕이 이르되 사울의 집에 아직도 남은 사람이 없느냐 내가 그 사람에게 하나님의 은총을 베풀고자 하노라 하니 시바가 왕께 아뢰되 요나단의 아들 하나가 있는데 다리 저는 자니이다 하니라//And the king said, {Is} there not yet any of the house of Saul, that I may shew the kindness of God unto him? And Ziba said unto the king, Jonathan hath yet a son, {which is} lame on {his} feet.

(삼하 9:4) 왕이 그에게 말하되 그가 어디 있느냐 하니 시바가 왕께 아뢰되 로드발 암미엘의 아들 마길의 집에 있나이다 하니라//And the king said unto him, Where {is} he? And Ziba said unto the king, Behold, he {is} in the house of Machir, the son of Ammiel, in Lodebar.

(삼하 9:5) 다윗 왕이 사람을 보내어 로드발 암미엘의 아들 마길의 집에서 그를 데려오니//Then king David sent, and fetched him out of the house of Machir, the son of Ammiel, from Lodebar.

(삼하 9:6) 사울의 손자 요나단의 아들 므비보셋이 다윗에게 나아와 그 앞에 엎드려 절하매 다윗이 이르되 므비보셋이여 하니 그가 이르기를 보소서 당신의 종이니이다//Now when Mephibosheth, the son of Jonathan, the son of Saul, was come unto David, he fell on his face, and did reverence. And David said, Mephibosheth. And he answered, Behold thy servant!

(삼하 9:7) 다윗이 그에게 이르되 무서워하지 말라 내가 반드시 네 아버지 요나단으로 말미암아 네게 은총을 베풀리라 내가 네 할아버지 사울의 모든 밭을 다 네게 도로 주겠고 또 너는 항상 내 상에서 떡을 먹을지니라 하니//And David said unto him, Fear not: for I will surely shew thee kindness for Jonathan thy father's sake, and will restore thee all the land of Saul thy father; and thou shalt eat bread at my table continually.

(삼하 9:8) 그가 절하여 이르되 이 종이 무엇이기에 왕께서 죽은 개 같은 나를 돌아보시나이까 하니라//And he bowed himself, and said, What {is} thy servant, that thou shouldest look upon such a dead dog as I {am}?

(삼하 9:9) 왕이 사울의 시종 시바를 불러 그에게 이르되 사울과 그의 온 집에 속한 것은 내가 다 네 주인의 아들에게 주었노니//Then the king called to Ziba, Saul's servant, and said unto him, I have given unto thy master's son all that pertained to Saul and to all his house.

(삼하 9:10) 너와 네 아들들과 네 종들은 그를 위하여 땅을 갈고 거두어 네 주인의 아들에게 양식을 대주어 먹게 하라 그러나 네 주인의 아들 므비보셋은 항상 내 상에서 떡을 먹으리라 하니라 시바는 아들이 열다섯 명이요 종이 스무 명이라//Thou therefore, and thy sons, and thy servants, shall till the land for him, and thou shalt bring in {the fruits}, that thy master's son may have food to eat: but Mephibosheth thy master's son shall eat bread alway at my table. Now Ziba had fifteen sons and twenty servants.

 

(요절: 사무엘하 9:7) 너는 항상 내 상에서 떡을 먹을지니라//You will always eat at my table. [2 SAMUEL 9:7]

 

 

There’s a new game in high school sports, and it’s one of the most uplifting experiences you’ll ever see.

고등학교 운동 경기 중에 새로운 경기가 하나 생겼는데, 그것은 지금껏 볼 수 있는 가장 고무적인 경험 중의 한 가지를 선사해 준다.

 

It has many of the same elements of a game known for cheering fans, referees, and a scoreboard. But there’s an essential twist: Each five-person team on the court consists of two nondisabled players and three players who have some form of disability. The activity on the court is heartwarming as players assist, encourage, and cheer for each other - no matter what team they’re on. The game is all about lifting up students who wouldn’t otherwise experience the joy of competitive sports. It takes deliberate, wise leadership for schools to honor students in this way. And their efforts reflect an example set for us in Scripture by King David.

이 경기에는 응원하는 팬과 심판, 점수판과 같이 이미 알려진 경기에서 볼 수 있는 요소가 많이 있지만 한 가지 본질적인 차이가 있다. 다섯 명으로 경기하는 각 팀은 장애가 없는 선수 두 명과 장애가 있는 선수 세 명으로 구성된다. 선수들이 어느 팀에 속해 있든 경기 중에 서로를 돕고 격려하고 응원하는 모습은 마음을 따뜻하게 해준다. 이 경기는 경쟁 스포츠를 통해서는 즐거움을 경험하지 못할 학생들에게 기쁨을 안겨주는 것이 주 목적이다. 학교가 그런 방식으로 학생들을 격려하는 데에는 신중하고 현명한 리더십이 필요하다. 그리고 그들의 노력은 성경에서 다윗 왕이 우리에게 제시한 모범을 생각나게 해준다.

 

A common saying in David’s day was that “the ‘blind and lame’ will not enter the palace” (2 SAMUEL 5:8) - used metaphorically in reference to his enemies. David, however, did choose to take Jonathan’s son Mephibosheth, who had two lame feet, into his palace and honor him with a place to “eat at (his) table” (9:7).

다윗 시대에 “‘맹인과 다리 저는 사람은 왕궁에 들어오지 못하리라”(사무엘하 5:8)는 속담이 있었는데, 이는 다윗의 적들을 은유적으로 지칭하는 말이었다. 그러나 다윗은 두 다리를 저는 요나단의 아들 므비보셋을 왕궁으로 데려와 그를 높여 “(그의) 상에서 함께 먹도록자리를 마련해주었다(9:7).

 

Paul presents a clear guideline for how we’re to treat others. “Love each other with genuine affection, and take delight in honoring each other” (ROMANS 12:10 NLT).

바울은 우리가 다른 사람들을 어떻게 대해야 하는지에 대해 명확한 지침을 제시한다. “형제를 사랑하여 서로 우애하고 존경하기를 서로 먼저 하라”(로마서 12:10).

 

Let’s practice unified living - making sure to honor, in Jesus’ love, everyone we encounter. DAVE BRANON

우리가 만나는 모든 사람을 예수님의 사랑으로 존중하며 하나된 삶을 살아가도록 하자.

 

 

How can you encourage the people in your sphere of influence? What does it mean for you to show honor to others?

당신의 영향권 안에 있는 사람들을 어떻게 격려할 수 있습니까? 다른 사람들을 존중한다는 것이 무엇을 의미할까요?

 

 

 

Dear God, please help me show grace and kindness toward those who need my love and assistance.//사랑하는 하나님, 저의 사랑과 도움이 필요한 사람들에게 은혜와 자비를 베풀 수 있도록 도와주소서. 나의 도움이 필요한 사람들이 눈에 보이게 하소서. 모든 이들을 주님의 시선으로 바라보게 하소서. 주님을 배반할 것을 알았던 베드로를 법정에서 바라보시던 주 예수님의 사랑의 시선으로 사람들을 바라보게 하소서.


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